就讀學生: Osawa

性別: Female / adult / Super

國籍: 日本

學習期間: 1week / (November 2015)

學習課程: ESL8

For those who are thinking to study abroad in short-term

獻給想要到國外做短期學習的人士

 

I could stay here only one week for my job.

由於工作關係, 我只有一周的研讀時間

 

Before coming to the Philippines, my English level was very poor only I could do was using poor grammar and make sentence

connecting with basic words

在來菲律賓之前,我的英語程度很差, 只能使用一些簡單的字彙和錯誤的文法來完成一個句子.

 

What I had done was practice of pronunciation and remembering simple phrases.

我只能自己進行發音練習和記一些簡單的單字

 

I had no idea how to improve my English skill.

根本不知道如何改進我的英文技巧

 

I had read a lot of teaching materials and books.

目前我已經研讀了很多教材和書籍

 

What I realize during my stay at C2 was that grammar, listening, reading, speaking, writing,

我在C2 學習英文的期間體驗到, 只有透過每天的練習才能把聽, , , 寫學好.

 

pronunciation can not be gotten without dairy practice.

發音的部分如果沒有每天練習的話是不能達成的

 

In Japan, I have seen books that say "It’s okay if you study only this book”, but I don’t think no one can improve English skill with just a book.

當我日本的時候, 我看過有些書, 書上告訴讀者只要讀這本書就可以把英文學好了, 我實在不認同一本書就可以把英文學好的建議.

 

Of course, study in a week doesn’t undergo a lot of changes, but still change the way of your thinking about studying English.

理所當然的, 一周的研讀期間并不能有多大的進步, 但是卻改變了我如何使英文進步的想法.

 

I was disappointed myself for poor my English in the class, but the teachers had explained to me carefully again and again.

我對自己在課堂上表現出的破英文覺得很失望, 但是老師卻依然一次又一次對我解說.

 

Those who are worried about study abroad, even short-term stay will be a good experience for you.

對於擔心到國外學習, 甚至只是很短期的人, 這是一個非常好的經驗

 

Each one is different level and has different purpose, but we all have same goal and being friends with those people make you feel encouraged.

來到這裡的人有不同的英文程度和目的,但是我們都有相同的目的並且和那些鼓勵我們的人成為朋友.

 

To keep up motivation to study English back in Japan might be hard,

當回到日本后依然保持學習的動機看有點困難

 

but I think you will have the experience to decide to definitely acquire English skills.

但是我認為: 對於你如何學習英文的技巧, 你已經有相當的經驗了.

--

Bingo Study 賓果留遊學顧問
學生/上班族/親子菲律賓英語學習

Website: http://richard72319.wix.com/bingostudy
Email: info.bingostudy@gmail.com

 

arrow
arrow

    Bingo Study 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()